4 maja

Imieniny obchodzą: Gościwit, Gotard, January, Kasjan, Leonida, Lucyla, Paulin, Pelagia, Tekla, Teodora, Strzedziwoj, Sylwan i Wespazjan.

34 lata temu odbyła się premiera kultowej komedii Miś w reżyserii Stanisława Barei. Klasyka.

544 lata temu w bitwie pod Tewkesbury król Anglii Edward IV York pokonał Lancasterów. Czy wiecie, że Wojna Dwóch Róż (w trakcie której odbyła się ta bitwa)  była pierwowzorem walki pomiędzy rodami w Grze o Tron George’a R.R. Martina?  

A w świecie bardziej współczesnym:

Trochę prywaty: po 3 dniach wysokiej gorączki, temperatura mojego syna 36,8; mam nadzieję, że to oznacza postępujące zdrowienie.

28 urodziny obchodzi dziś Zbigniew Bartman. Kto nie wie kim jest Bartman tego strata. Kolejnych tytułów Najlepszego Atakującego Panie Zbigniewie!

W Polsce wybory prezydenckie wchodzą na ostatnią prostą. Wiadomości pełne są twarzy potencjalnych prezydentów i ich wielkich planów. Ja już nie mogę tego słuchać. Nadal nie wiem na kogo głosować. Kolega próbuje mnie przekonać do głosowania na kandydata PIS. Niestety jedyny jego argument to: Bo to Prawdziwy Polak. Chyba mnie nie przekonał.

Maturzyści piszą dziś pierwszy egzamin z języka polskiego. Rany, jak ja im współczuję. Mam wrażenie, że nowa matura to większy koszmar od tego, który przeżyłam ja prawie 20 lat temu. Chociaż temat „Wola człowieka czy niekontrolowane siły decydują o losie ludzkim?” na podstawie Lalki Prusa, to całkiem przyjemny temat.

W Bydgoszczy jakiś desperat więzi 2-letnie dziecko. Negocjacje trwają już od wczorajszego wieczoru. Trzymam kciuki, żeby maleństwu się nic nie stało. Współczuję matce, nawet nie jestem sobie w stanie wyobrazić co teraz czuje.

Cały świat obchodzi dziś Dzień Gwiezdnych Wojen, ponoć nawet warszawskim metrem jechał dziś Darth Vader i szturmowcy. Premiera „Gwiezdnych wojen: Przebudzenia mocy” już w grudniu. Nie wiem jak Wy, ale ja się nie mogę doczekać.

Niech moc będzie z Wami.

Skomentuj

